Eenmaal daags Janneke (jannekeleber) wrote,
Eenmaal daags Janneke
jannekeleber

D & A

‘De Mikro Gids heeft twee doelgroepen’, zo legden vandaag de hoofdredactrice en de marketing manager tijdens een interview aan me uit. ‘Aan de ene kant de ‘prijskopers’ (inkomensklasse D) en aan de andere kant de klasse A-mensen, dus de groep met de hoogste inkomens.’ De eerste groep gaat natuurlijk voor ‘goedkoop’ en de laatste voelt zich aangetrokken door het no-nonsense-karakter van de Mikro Gids en heeft bovendien geen tijd en zin om uitgebreid interviews te gaan lezen in hun programmablad.

Ik vond het een fascinerend gegeven: D en A in een doelgroep. Gerard Spong en Henk Bres, samen met de Mikro Gids.

Maar zo leuk bleek het niet te zijn. De redactie werd bijkans ‘schizofreen’ van die twee doelgroepen die bediend moesten worden in een blad, vertelde de hoofdredactrice. Dus werd het tijd voor een onderzoek naar overeenkomsten. En wat blijkt: er is een bepaald soort films die beide groepen leuk vinden. ‘Leuke, lekkere films waar je echt even voor gaat zitten. Niet te moeilijk en met een hoog feel good-gehalte’, vatte de hoofdredactrice kernachtig samen. Ze dacht aan Four Weddings and a Funeral. ‘En dan het liefst samen kijken, want dat is de KRO: het gevoel dat je deelt’.

Gerard Spong en Henk Bres, die samen op de bank het gevoel zitten te delen.
Subscribe
  • Post a new comment

    Error

    default userpic

    Your IP address will be recorded 

    When you submit the form an invisible reCAPTCHA check will be performed.
    You must follow the Privacy Policy and Google Terms of use.
  • 4 comments