Eenmaal daags Janneke (jannekeleber) wrote,
Eenmaal daags Janneke
jannekeleber

TECHNISCH ONBENUL

Ik ben hopeloos met apparaten.
Ik snap ze gewoon niet.
Ik druk op verkeerde knoppen, stop de batterijen er verkeerd om in, lees niet wat het display zegt, kortom: ik doe alles verkeerd. Met rampzalige gevolgen soms. Gisteravond ging er een klant boos weg uit mijn mediumpraktijk. Hij wilde het consult graag opgenomen hebben.
“Geen probleem”, zei ik nog.
Ik keek naar het lijstje met instructies van A.
-druk op rec manual
-even wachten
-druk nu op rec
Hoe simpel kan het zijn? Toch niet simpel genoeg blijkbaar, want achteraf bleek er niets opgenomen te zijn. En waarom niet? Vergeten te wachten. ‘Je moet ook niet hoeven wachten op een apparaat’, zei ik tegen mezelf toen ik na afloop naar huis liep. Maar diep van binnen wist ik wel beter: het ligt aan mij.
Ik snap het ook echt niet. Neem mijn nieuwe mobiele telefoon. Die heb ik nu drie weken, maar ik moet alles weer opnieuw leren.
“Hoe neem ik op?”, riep ik paniekerig toen het ding voor de eerste keer afging.
“Met elke willekeurige toets”, zei A. rustig.
Ik drukte op het eerste wat ik zag.
Het bleek de uit-knop te zijn.
Hoe blond kun je wezen.

Maar goed, ik kan nu opnemen. En sms-sen. En ik schijn ook mijn mail te kunnen lezen, maar dat is nog niet gelukt. Nu geeft A. me elke avond ‘telefoonles’. Heel geduldig legt hij iedere keer een functie uit. Vanavond ga ik foto’s maken. En daarna ook nog bewaren en weer terugvinden.
Klinkt als een flinke uitdaging...
Subscribe
  • Post a new comment

    Error

    default userpic

    Your IP address will be recorded 

    When you submit the form an invisible reCAPTCHA check will be performed.
    You must follow the Privacy Policy and Google Terms of use.
  • 0 comments