Eenmaal daags Janneke (jannekeleber) wrote,
Eenmaal daags Janneke
jannekeleber

INTUITIEVE MARKETING

Hoe kun je een mediumpraktijk marketten?
Daarover heb ik de laatste tijd veel nagedacht.
Want een mediumpraktijk is toch iets anders dan bijvoorbeeld een tekstbureau.

Over het algemeen komen mensen eigenlijk alleen naar een medium omdat ze er iets goeds over hebben gehoord van anderen. En hoewel dat veel gebeurt gelukkig, is het zeker in het begin, een traag proces. Adverteren heeft, zo heb ik nu dus wel door, niet veel zin. Maar wat dan wel?

Ik vroeg het tijdens een meditatie aan ‘de jongens’.
En die hadden een tip: leg overal je kaartjes neer. Op de gekste plaatsen. En vertrouw erop dat ze gevonden worden door de personen die het nodig hebben.
Kijk, daar kon ik wat mee.

Ik heb ook prachtige kaartjes, moet ik erbij zeggen. Ze zijn ovaal en hebben allemaal verschillende kleuren en achtergronden, zodat ik altijd de juiste kleur aan de juiste persoon kan geven. Bovendien staat achterop een spreuk, meestal een quoot van iemand, variënd van Einstein tot Winnie de Pooh.

NIW, ik met kaartjes in mijn zak de straat op. Ik legde er een op een parkeermeter. En een op een elektriciteitskastje. En een op een stoel in de apotheek... Het was best spannend om te doen, want het heeft toch iets weg van teritorium-gedrag. Bovendien: wat zou er gaan gebeuren? Op weg naar mijn praktijkruimte, legde ik er ook een op een muurtje, waarvan ik weet dat ik het vanuit mijn raam op zolder kan zien. Eenmaal binnen, holde ik naar het raam. Ja hoor, ik zag het kaartje nog liggen. En kijk, daar kwam een meneer aanlopen. Wat zou er gebeuren? Waaaa, hij stopte! Hij keek, naar mijn kaartje! Hij pakte het op. Las het. Bekeek ook nog de achterkant. Lachte. Stak het kaartje in zijn zak en liep door.

Ik noem dit ‘intuïtieve marketing’.
En of het werkt, zullen we moeten afwachten.
Maar neemt u van mij aan: het is de spannendste vorm van marketing die ik ken!
Subscribe
  • Post a new comment

    Error

    default userpic

    Your IP address will be recorded 

    When you submit the form an invisible reCAPTCHA check will be performed.
    You must follow the Privacy Policy and Google Terms of use.
  • 0 comments