Eenmaal daags Janneke (jannekeleber) wrote,
Eenmaal daags Janneke
jannekeleber

CUPIDO BV

Redactrice D. aan de telefoon.
"Zeg, ik heb het geprobeerd hoor, met die mannen en die winkelmandjes, maar voor mij gaat dat niet werken."

Een tijdje geleden logde ik al eens over D.'s zoektocht naar een man. Ze wist niet waar ze leuke, single mannen kon tegenkomen op een beetje een spontane manier. Mijn tip: ga naar de supermarkt rond 18.00 uur, want single mannen doen om een of andere inefficiënte reden elke dag boodschappen. En kijk dan vervolgens in hun mandje om ze een beetje uit te checken.
Maar goed, redactrice D. blijkt dus niet zo goed te zijn in 'mandjeslezen'. En nu ze sinds kort de 30 gepasseerd is, begint de moed haar een beetje in de schoenen te zakken. Ze is zelfs bereid het profiel van haar droomprins wat aan te passen.
"Het mag nu ook een man zijn met een kind hoor. Want gescheiden mannen zonder kind, dat wordt een beetje kansloos denk ik. Heb je nog tips waar ik die kan tegenkomen?"

Ah!
In dat geval.
Heb ik een briljante tip!
"Wij gaan op zondagochtend wel eens naar het zwembad", zeg ik. "En dan valt het me altijd op hoeveel mannen daar zijn, zonder vrouw maar met hun kinderen. Het zijn volgens mij gescheiden mannen die de kinderen in het weekend hebben en die iets leuks met ze willen doen. Maar ik zie ook dat ze ondertussen goed rondkijken of er nog leuke single vrouwen zijn. Is dat niet wat?
D. is meteen enthousiast.
„Dan kan ik meteen hun fysieke kwaliteiten checken!"
"En dan even een praatje maken in het bubbelbad...", vul ik het plaatje verder in.

D. hangt op met de mededeling dat ze meteen een nieuwe bikini gaat kopen.
Ik zou fortuinen kunnen verdienen met dit soort adviezen. Maar ze gratis weggeven aan single redactrices is eigenlijk nog veel leuker.
Subscribe
  • Post a new comment

    Error

    default userpic

    Your IP address will be recorded 

    When you submit the form an invisible reCAPTCHA check will be performed.
    You must follow the Privacy Policy and Google Terms of use.
  • 0 comments