Eenmaal daags Janneke (jannekeleber) wrote,
Eenmaal daags Janneke
jannekeleber

OM 18.00 MET EEN MANDJE

Redactrice D. is vrijgezel. Maar niet vrijwillig.
"Er zijn gewoon geen leuke mannen", klaagt ze tijdens de lunch. "En als ze wel leuk zijn, dan zijn ze al bezet. Leuke, single mannen, die bestaan gewoon niet."
Dat kan ik me dus niet voorstellen. Als redactrice D., die zelf ook leuk is, geen leuke, single man kan vinden, dan kan het niet anders of ze doet gewoon iets fout in de praktische zin.
"Kijk je wel op de goede plaatsen?", vraag ik.
"Weet ik veel", zegt D. "Ik ga uit. Maar dan zijn ze dronken. En om nou naar een singles-feest te gaan, dat vind ik ook weer zo geforceerd."

Aan het eind van de werkdag houdt de vraag van 'waar zijn de leuke single mannen' me nog steeds bezig. Er moeten natuurlijk gewone plekken zijn, waar D. in ongeforceerde omstandigheden een leuke man aan de haak kan slaan. Ik loop nog even snel door de supermarkt voor wat boodschappen en dan ineens gebeurt het: ik kijk om me heen en zie: alleen maar mannen. Hu? Dat begrijp ik niet. Overdag zie je haast geen man in een supermarkt en nu, rond een uur of 18.00... En dat valt niet alleen te wijten aan het feit dat misschien meer mannen werken. Want ze kunnen ook op zaterdag boodschappen doen, of op vrijdagavond, en dan voor de hele week. Maar nee, deze mannen doen 'een beetje' boodschappen. Met mandjes. Ik kijk in die mandjes en ik zie liggen: simpele eenpansmaaltijden, wat losse biertjes, bloedworst, fruitontbijt, de Voetbal International... Mensen, dit zijn single mannen! Zeker weten. En er zitten best leuke tussen.

Nu heb ik dus een gouden tip voor redactrice D.: boodschappen doen op maandagavond rond 18.00 uur. Maar ik zit wel meteen weer met een nieuwe vraag: waarom doen single mannen op deze manier hun boodschappen? En waarom met een mandje?
Subscribe
  • Post a new comment

    Error

    default userpic

    Your IP address will be recorded 

    When you submit the form an invisible reCAPTCHA check will be performed.
    You must follow the Privacy Policy and Google Terms of use.
  • 0 comments