Eenmaal daags Janneke (jannekeleber) wrote,
Eenmaal daags Janneke
jannekeleber

DE SERVICEKOSTEN VAN D.

Redactrice D. kan zich geweldig opwinden. Met name aan de telefoon. Eindeloze gesprekken kan ze voeren, waarbij ze dan ellenlange zinnen produceert met hele scherpe teksten. En iedere dappere poging van de tegenbeller om ook iets te zeggen, wordt hevig de kop in gedrukt.

Dit keer maakt D. zich druk over de servicekosten van haar huis. Die blijken hoger dan verwacht en dat pikt D. niet. Eerst belt ze haar vriendje om dat te zeggen. Die kan er natuurlijk ook niks aan doen, maar het blijkt gewoon te gaan om een soort van ‘in-bellen’. Want als D. lekker is opgewarmd, belt ze de woningcorporatie. Die krijgt er flink van langs, met teksten als ‘ik voel me toch een beetje door u in de luren gelegd’ en ‘dat kunt u nou wel zeggen, maar als u even de beleefdheid op zou kunnen brengen om me uit te laten spreken...’. Uit het ‘ik weet dat we het hier vorige week al uitgebreid over hebben gehad, maar aangezien er in uw opstelling niets veranderd is...’ blijkt dat dit een project is met een lange adem. En helaas voor de woningcorporatie heeft D. wel een lange adem.
Maar ook helaas voor de rest van de redactie. Want daar begint men elkaar na 15 minuten debateren over servicekosten lichtelijk geërgerd aan te kijken. En na 20 minuten begint er een beetje een sfeer te hangen van: 'moet zij niet weer eens aan het werk.'

Dan komt seniorredacteur L. in actie.
Al 30 jaar in dienst en altijd goed voor wat humor.
Op zijn kantoorstoel rolt hij zichzelf naar chef J.
“Zeg, J”, zegt hij met een ernstige blik. “Kunnen wij die servicekosten niet beter gaan betalen. Dat lijkt me de goedkoopste oplossing in dit geval.”
Subscribe
  • Post a new comment

    Error

    default userpic

    Your IP address will be recorded 

    When you submit the form an invisible reCAPTCHA check will be performed.
    You must follow the Privacy Policy and Google Terms of use.
  • 0 comments