Eenmaal daags Janneke (jannekeleber) wrote,
Eenmaal daags Janneke
jannekeleber

BRILJANT MAAR ONUITVOERBAAR

"Jij hebt goeie ideeën", zei een hoofdredacteur van een blad eens tegen mij. "Alleen: ze zijn niet zo uitvoerbaar."

Vandaag had ik weer een goed idee. Dit idee kwam voort uit de waarneming dat mensen een steeds grotere hang hebben naar melancholie. Zie: de top 2000. Zie de retro in de mode. Zie: boekjes als 'Foto's van Zwolle door de jaren heen' die zo goed schijnen te verkopen. Geloof me: in melancholie zit geld.

Nou ontstond mijn idee in de Albert Heijn. Dat heb je met goeie ideeën, die komen altijd op hele ordinaire plekken. Misschien omdat hun briljantheid dan zo leuk afsteekt tegen de ordinairheid van de omgeving. NIW, in de Albert Heijn dus. Daar valt me op dat de sinaasappelsap weer eens een nieuwe verpakking heeft. Want eens in de zoveel tijd worden Albert Heijn-producten weer eens in een nieuw jasje gestoken. Immers: nieuw, dat vekoopt. En nou komt het. Want mijn idee is: De 'herinnert-u-zich-deze-nog-weken' van Albert Heijn: Tientallen producten in hun oer-oude verpakking, zeg maar uit onze jeugd. Met: de herinnert-u-zich-deze-nog-prijzen natuurlijk. En een actie waarbij je (oude) zegeltjes kunt sparen voor een boekje met alle verpakkingen door de jaren heen.

Ik denk dat mensen het prachtig vinden. En dan gaan ze die verpakkingen ook verzamelen. En dan ruilen: 'Heb jij nog zo'n oude melk-fles? Ruilen tegen mijn jaren '70 Jozo-zout?' Het zou een hype worden mensen, ik voel het!

En het zal allemaal wel weer niet uitvoerbaar zijn.
Maar toch heb ik er al reuze veel zin in.
Subscribe
  • Post a new comment

    Error

    default userpic

    Your IP address will be recorded 

    When you submit the form an invisible reCAPTCHA check will be performed.
    You must follow the Privacy Policy and Google Terms of use.
  • 0 comments