Eenmaal daags Janneke (jannekeleber) wrote,
Eenmaal daags Janneke
jannekeleber

PIM, FEMKE & DE NIEUWE KEUKEN

Ik kan even niet op hun naam komen. (Gelukkig maar) Het gaat in elk geval om die commercial met die voormalige nieuwslezer van RTL 4. Volgens mij kan hij niet meer over straat, want het schijnt een gehate commercial te zijn. Dus, daar zit je dan met je 3 ton, achter de geraniums.

Die man vertelt dat we bij Frisia Financieringen (shit, nou weet ik het toch) heel goedkoop kunnen lenen 'op basis van hypotecaire zekerheid'. En hij heeft ook nog een voorbeeld: "Neem Femke en Pim de Vries. Zij zetten al hun leningen over naar Frisia en bespaarden zo duizenden euro's. En nu hebben ze een nieuwe keuken."

Die hele Femke en Pim de Vries bestaan natuurlijk niet. Dat is duidelijk. Maar vandaag doorzag ik nog iets anders. Ik had een bijna spiritueel moment waarop ik in het hoofd van de copywriter kon kijken op het moment dat hij die drie namen moest bedenken: Femke en Pim de Vries. Het ging zo:

'Twee namen moet ik hebben, met een hoog feel-good-gehalte. Namen die bij iedereen hetzelfde beeld oproepen. Een heel positief beeld. Nou, effe denken. De achternaam is makkelijk: de meest voorkomende achternaam van Nederland is 'de Vries'. Dus hmmm en hmmm de Vries. Dan die man... Welke naam zit voor altijd gegrift in ons collectieve geheugen? Pim! Iedereen kende Pim. Pim was van iedereen. Hmmm en Pim de Vries dus. Nou die vrouw: ze moet een beetje mooi zijn, lief natuurlijk, betrouwbaar, sociaal... Ja natuurlijk: Femke! Je stemt er niet op, maar je kent 'r wel...

En zo kwamen Femke en Pim de Vries ter wereld. Op basis van hypotecaire zekerheid.
Subscribe
  • Post a new comment

    Error

    default userpic

    Your IP address will be recorded 

    When you submit the form an invisible reCAPTCHA check will be performed.
    You must follow the Privacy Policy and Google Terms of use.
  • 0 comments