Eenmaal daags Janneke (jannekeleber) wrote,
Eenmaal daags Janneke
jannekeleber

Seniorenterreur

In het Zaterdags bijvoegsel van het NRC staat dit weekend een stuk over quago's en callcenters. Een directeur van zo'n callcenter zegt daarin over een bijkomend voordeel: "Bovendien kun je met een callcenter mensen buiten de deur houden. Een bekend verschijnsel is de seniorenterreur: gepensioneerden met toegang tot alle communicatiekanalen die de overheid tot in de kleinste details op de voet volgen. (...) Het is natuurlijk veel goedkoper zulke burgers via callcenters op te vangen dan ze in staat te stellen steeds duurbetaalde en deskundige krachten van hun werk te houden."
Toen ik nog op de redactie van Sky Radio Magazine werkte, hadden we last van de terreur van een mevrouw van Houten. Elke keer als er een nieuw nummer was verschenen, belde zij op om heel omstandig uit te leggen welke fouten ze had ontdekt en hoe het allemaal beter kon. Daar had zij de tijd voor, maar ik niet. Als ik op de nummermelder zag dat zij het was, nam ik niet op, maar ze bleef het net zo lang proberen tot ze iemand aan de lijn kreeg. Toen de telefoon weer een keer ging en ik zei: 'oh nee, mevrouw van Houten, niet opnemen', schoot een doortastende stagiair te hulp. Hij nam op en zei: Mevrouw van Houten: opzouten! Ze heeft nooit meer gebeld.
Subscribe
  • Post a new comment

    Error

    default userpic

    Your IP address will be recorded 

    When you submit the form an invisible reCAPTCHA check will be performed.
    You must follow the Privacy Policy and Google Terms of use.
  • 0 comments